Το Υπουργείο Πολιτισμού «μαδάει τη μαργαρίτα» για την ιδιωτικοποίηση της ΚΟΑ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΡΙΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΡΙΛΛΑ Πολιτισμός • 10 Οκτωβρίου 2014

 

O πρωθυπουργός έχει πάρει υπό την προστασία του την Αμφίπολη, ο υπουργός Πολιτισμού κυκλοφορεί χαρούμενος για τις αρχαιολογικές έρευνες στα Αντικύθηρα και όλοι μαζί έχουν κρεμάσει τον πολιτισμό στα προεκλογικά μπαλκόνια, δηλαδή στα κάγκελα… Στη πραγματικότητα το ενδιαφέρον τους είναι ένας αέρας κοπανιστός που το φύσημά του σηκώνει τόση σκόνη όση χρειάζεται για να κρύψει την αλήθεια. Την αλήθεια που συνοδεύει όχι μόνο τα μνημεία, αλλά ό, τι υπάρχει κάτω από την θεωρητική και υλική υπόσταση που ονομάζεται «πολιτισμός».

Αλλά για να είμαστε ακριβείς και δίκαιοι, υπάρχει κάτι για το οποίο νοιάζονται και μεριμνούν: είναι το γκρέμισμα όλων των θεσμών και δομών που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και την υπαγωγή τους σε νέα… σύγχρονα, μοντέρνα, φιλελεύθερα, ακομπλεξάριστα μορφώματα. Τέτοια που να έχουν τις πόρτες ανοιχτές σε κάθε λογής ιδιώτες που επιθυμούν να διαθέσουν τα αδιάθετα κεφάλαιά τους στις τέχνες, την παραγωγή πολιτισμού, τα μνημεία.

Μάλλον ένα τέτοιο μέλλον οραματίζονται και για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Την πολύπαθη ορχήστρα με την εντυπωσιακή παρουσία στα μουσικά πράγματα της χώρας. Ένα σχέδιο που κυκλοφορεί υπογείως από συρτάρι σε συρτάρι, προβλέπει την συγχώνευση της ΚΟΑ με την Καμεράτα, όπου η δεύτερη διέπεται καθεστώς του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου και έχει επίσης τεράστια οικονομικά προβλήματα… Μαντέψτε ποιάς νομικό καθεστώς θα παρασύρει το άλλο! Ιδιωτικοποίηση και για την ΚΟΑ.

Ας δούμε τώρα και τον τρόπο με τον οποίο εμπαίζεται η νοημοσύνη μας , αλλά και η αγωνία των μουσικών στις Ορχήστρες. Στις 15 Ιουλίου 2014 ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας δεσμεύτηκε ότι δεν θα προχωρήσει η συγχώνευση. Ο ίδιος υπουργός σε σημερινή (9/10/2014) συνέντευξη του στη διαδικτυακή εφημερίδα www.efimerida.gr , απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε: «Είναι μια πρόταση που την εξετάζουμε με ενδιαφέρον. Σύντομα θα υπάρξουν αποφάσεις επ’αυτού». Λίγες ημέρες νωρίτερα η υφυπουργός Πολιτισμού, Αντζελα Γκερέκου, σε συνέντευξη Τύπου στο κήπο του Νομισματικού Μουσείου, στις 3 Οκτωβρίου, διαβεβαίωνε ότι το ΥΠΠΟ δεν επεξεργάζεται κανένα τέτοιο σχέδιο.

Και τώρα πια ξέρουμε πολύ καλά πως όταν μπερδεύουν τις δηλώσεις, όταν άλλα λένε, άλλα εννοούν, διαψεύδουν και αμέσως επιβεβαιώνουν όσα προηγουμένως διέψευσαν, τότε αυτό το οποίο φημολογείται βρίσκεται προ των πυλών. Ετσι συμβαίνει όταν φορτώνουν φόρους, έτσι συμβαίνει όταν φορτώνουν χρόνια για τη σύνταξη, έτσι συμβαίνει όταν κόβουν μισθούς και μεροκάματα.

Θυμίζουμε ότι η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή τροχιά, με διαρκή παρουσία και άνοιγμα σε πολλούς χώρους, έχει να διαχειριστεί 40 κενές θέσεις μουσικών για τις οποίες δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη να καλυφθούν, διεκδικεί 430.000 χρωστούμενα από το Μέγαρο Μουσικής, διότι ο Οργανισμός που κατά τ’ άλλα προάγει τον πολιτισμό και τη μουσική, σαν τσιφλικάς παρακρατά τα εισιτήρια από τις συναυλίες της ΚΟΑ, διότι η δεύτερη αδυνατεί να πληρώσει το «φτηνό» ενοίκιο των 10.000 ευρώ που ζητάει το Μέγαρο για την παραχώρηση μιας αίθουσας για πρόβες της Ορχήστρας. Επίσης, περιμένει τα μόλις 500.000 ευρώ κρατική επιχορήγηση για το 2014 από τα οποία δεν έχει πάρει δραχμή.

Μόλις οι άνθρωποι της ΚΟΑ πληροφορήθηκαν τις νέες και σημερινές απόψεις του υπουργού Πολιτισμού αναστατώθηκαν και αναζήτησαν απαντήσεις. Πηγές μας στο Υπουργείου Πολιτισμού μας πληροφόρησαν ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας, Στέφανος Τσιαλής, μετέβη στο Υπουργείο Πολιτισμού προκειμένου να συναντήσει τον Κ. Τασούλα, αλλά δεν τα κατάφερε…

Αλήθεια, σκέφτεται να ενημερώσει τους άμεσα ενδιαφερόμενους και θιγόμενους; Επίσης, σκέφτεται να απαντήσει τι τελικά αληθεύει; Οι δηλώσεις τους στις 15 Ιουλίου, οι δηλώσεις του στις 10 Οκτωβρίου ή οι δηλώσεις της Αντζελας Γκερέκου στις 3 Οκτωβρίου;

Πάντως η Ορχήστρα αντέδρασε άμεσα και σε ανακοίνωσή της «εκφράζει την απορία της για την, ερήμην της, εκπόνηση ενός σχεδίου που την αφορά. Που αφορά δηλαδή το μέλλον του αρχαιότερου ορχηστρικού μουσικού συνόλου στην Ελλάδα, το οποίο δρα και υποστηρίζει την συμφωνική δημιουργία στη χώρα αδιαλείπτως από το 1873, έχοντας κατά γενική ομολογία μάλιστα διαγράψει τα τελευταία χρόνια μία ιδιαιτέρως επιτυχή πορεία, αναγνωρισμένη από το κοινό και τον Τύπο».

Η πρόεδρος του Συλλόγου Μουσικών Υπαλλήλων ΚΟΑ απάντησε άμεσα τονίζοντας:

«πιστεύει κανείς ότι μετά το κλείσιμο της Ορχήστρας των Χρωμάτων, το κλείσιμο της ΕΡΤ, τη συνένωση ΚΟΑ- Καμεράτας , δε θα ακολουθήσουν ριζικές  αλλαγές σε άλλους πολιτιστικούς φορείς, όπως τα Εθνικά Θέατρα, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Ελληνικό Φεστιβάλ, η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης κλπ.;  Διότι το εν λόγω σχέδιο εκτός από συνένωση δυο εντελώς διαφορετικών μουσικών συνόλων (που το ένα είναι Δημόσια Υπηρεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. και το άλλο Ν.Π.Ι.Δ.), διαφορετικών τόσο σε σκοπούς, όσο και σε λειτουργία, ανάγκες κλπ., προβλέπει την κατάργηση όλης της ισχύουσας νομοθεσίας, τη μείωση των αρμοδιοτήτων των Καλλιτεχνικών Διευθυντών, Διοικητικά Συμβούλια που μόνο με την ψήφο του Προέδρου και ενός ακόμη μέλους τους και ερήμην των Καλλιτεχνικών Διευθυντών θα αποφασίζουν για όλα τα θέματα, συμπεριλαμβανομένου και του καλλιτεχνικού προγραμματισμού και πολλά ακόμη που ούτε μπορούμε, ούτε θέλουμε να διανοηθούμε!!!»

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email