Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ενας νόμος… κινεζικών συμφερόντων!

Εταιρίες αποθήκευσης (logistics) και διαμετακόμισης εμπορευμάτων θα μπορούν πλέον να εγκαθίστανται και εκτός Βιομηχανικών Περιοχών. Προσαρμόζεται πλήρως η νομοθεσία στις..

Εταιρίες αποθήκευσης (logistics) και διαμετακόμισης εμπορευμάτων θα μπορούν πλέον να εγκαθίστανται και εκτός Βιομηχανικών Περιοχών. Προσαρμόζεται πλήρως η νομοθεσία στις ανάγκες των κινεζικών επενδύσεων. Αίρονται περιορισμοί, «εξαλείφονται» τυχόν πρόστιμα, απλοποιείται κάθε διαδικασία.

[adrotate banner=”72″]

Η επίσκεψη του κινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιανγκ  στην Ελλάδα και οι επαφές του με τον Αντώνη Σαμαρά και την ελληνική κυβέρνηση ήταν απλά το τυπικό επισφράγισμα, για την προνομιακή παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο προώθησης κινεζικών επιχειρηματικών συμφερόντων. Ενδεικτικό του όλου σχεδιασμού το ότι ήδη από τις 4 Ιουνίου έχει κατατεθεί στην Βουλή νομοσχέδιο για την εγκατάσταση εταιριών αποθήκευσης (logistics). Μια νομοθετική πρωτοβουλία που θα ψηφιστεί τις επόμενες εβδομάδες και συνιστά ένα καθεστώς ασυδοσίας και ατιμωρησίας. Με το νομοθέτημα δεν διευκολύνονται και διασφαλίζονται μόνον τα συμφέροντα των κινεζικών πολυεθνικών αλλά και των ελληνικών κοινοπραξιών που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία.

Ασυδοσία με νόμο

Στο νομοσχέδιο αίρεται κάθε διοικητικός περιορισμός για την δημιουργία επιχειρήσεων αποθήκευσης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 3:  «Ρυθµίζεται η, χωρίς προηγούµενη διοικητική άδεια ή άλλο διοικητικό περιορισµό, άσκηση µίας ή περισσότερων δραστηριοτήτων εφοδιαστικής, ανεξαρτήτως του εάν οι δραστηριότητες αυτές ασκούνται για την εξυπηρέτηση εµπορικών ή βιοτεχνικών-βιοµηχανικών δραστηριοτήτων µιας επιχείρησης ή για την παροχή υπηρεσιών προς τρίτους ή και για τους δύο σκοπούς».

[adrotate banner=”58″]

Επίσης ξεκαθαρίζεται η υπεροχή του δικαίου της Ε.Ε έναντι της ελληνικής νομοθεσίας για οποιαδήποτε θέμα. Σαφώς ορίζεται πως «επί τη βάσει της αρχής της υπεροχής του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητήµατα, τα οποία ρυθµίζονται από ενωσιακές ή «ενωσιακής προέλευσης» διατάξεις, δεν θίγονται ούτε ρυθµίζονται µε διαφορετικό τρόπο µε το παρόν σχέδιο νόµου».

Φωτογραφικές διατάξεις 

[adrotate banner=”91″] Πλέον οι επιχειρήσεις αποθήκευσης παύουν να κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος των δραστηριοτήτων τους, με ότι αυτό σημαίνει για την επιβάρυνση του οικιστικού ιστού αφού πλέον μπορούν να εγκαθίσταντια και εκτός Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙ.ΠΕ). Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι  «αποσυνδέεται η αδειοδότησή τους από την εγκατάσταση σε αυτά ή µη µηχανολογικού εξοπλισµού, αίροντας τη µέχρι σήµερα διάκριση σε ό,τι αφορά την αδειοδότηση των σχετικών εγκαταστάσεων µεταξύ εµπορικών και βιοµηχανικών αποθηκών».

Νομιμοποιούνται όλες οι σχετικές δραστηριότητες που είχαν αναπτυχθεί στον τομέα των logistics και αίρονται τα σχετικά πρόστιμα που τυχόν είχαν επιβληθεί. Ενδεικτικά σημειώνεται στο νομοσχέδιο πως  «οι υφιστάµενες εγκαταστάσεις που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί ήδη (σ.σ από το 2004 έως το 2011) θεωρούνται ότι συµµορφώνονται µε το νόµο αυτόν.Σε σχέση µε τις εγκαταστάσεις που δεν έχουν µέχρι  σήµερα αδειοδοτηθεί, ορίζεται ότι σε αυτές δύναται να χορηγηθεί ενιαία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, τούτο δε χωρίς την επιβολή προστίµου».

Κάτι «ψήνεται» για το Θριάσιο…

Τέλος ορίζεται η έννοια του «Επιχειρηµατικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εµβέλειας, το οποίο αποτελεί θεµατικό  επιχειρηµατικό πάρκο µε ειδικά χαρακτηριστικά, ήτοι δύναται να ιδρύεται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεµµάτων και θα πρέπει οπωσδήποτε να εξασφαλίζει πρόσβαση σε συνδυασµένη µεταφορά, λόγω της ενσωµάτωσης σε αυτό ή της εγγύτητάς του µε µεταφορικές υποδοµές είτε ήδη υφιστάµενες είτε µέλλουσες να αναπτυχθούν».

[adrotate banner=”78″]

[adrotate banner=”89″]

[adrotate banner=”93″]

Τεράστια συμφέροντα

Ενδεικτικά του «τζίρου» των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων logistics (άρα και του μεγέθους των συμφερόντων που εκφράζουν) είναι τα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με αυτά  «ο παγκόσµιος κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζεται σε περίπου 5,4 τρισεκατοµµύρια ευρώ ή 13,8% του παγκόσµιου ΑΕΠ, ενώ οι λιµένες της Μεσογείου διαχειρίζονται το 9% της παγκόσµιας µεταφοράς εµπορευµάτων, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 48% της ευρωπαϊκής αγοράς.Χαρακτηριστικό είναι ότι και η πλειοψηφία του διερχόµενου φορτίου (52%) που διακινείται µέσω του Σουέζ µε κατεύθυνση προς τον Ευρωπαϊκό Βορρά καταλήγει σε λιµένες της Μεσογείου, ενώ από εκει µεταφέρεται µε άλλα µεταφορικά µέσα προς το Βορρά».

Απόψεις