Τους έδωσαν και τα… κλειδιά

Τα «κλειδιά» στρατηγικών υποδομών της Ελλάδας στα κινέζικα μονοπώλια, ετοιμάζεται να παραδώσει η κυβέρνηση εκποιώντας τη δημόσια περιουσία, ενώ την ίδια στιγμή διεκδικεί για λογαριασμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου και εγχώριων μονοπωλιακών ομίλων συμφωνίες που θα μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους.

«Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Κίνας στην Ευρώπη και η αρχή ενός ευρωπαϊκού διαδρόμου από και προς την Ευρώπη και την Άπω Ανατολή», δήλωσε σήμερα ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, στο Μέγαρο Μαξίμου. Toν κινέζο πρωθυπουργό, συνοδεύει κουστωδία εκπροσώπων κινεζικών μονοπωλιακών ομίλων και στα πλαίσια της τριήμερης επίσκεψη του στην Ελλάδα, θα επιδιώξει να «κλείσει» με την συγκυβέρνηση και Έλληνες επιχειρηματίες, εμπορικές και οικονομικές συνεργασίες αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.

cosco

Η κυβέρνηση της Κίνας με στόχο να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μονοπωλίων της, για επέκταση στην Ευρωπαϊκή αγορά, στοχεύει στην εξαγορά μεγάλων λιμανιών της Ελλάδας, του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και ελληνικών αεροδρομίων. Η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, ωςδιακομετακομιστικό κέντρο, για την είσοδο των κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευ ρώπη, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ισχυρών κινεζικών επιχειρήσεων, ενώ το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, προσυπογράφει και τμήμα του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου που αποτελεί τον σημαντικότερο μεταφορέα καυσίμων και προϊόντων από και προς την Κίνα.
Αύριο οι δυο πρωθυπουργοί θα επισκεφτούν τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά. Το κινεζικό μονοπώλιο, θεωρείται το μεγάλο «φαβορί» για την απόκτηση του 67% των μετοχών τουΟΛΠ, αφού οι κινέζοι θέλουν να πάρουν τον απόλυτο έλεγχο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. «Η διασύνδεση του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο μεταξύ Ευρώπης και Άπω Ανατολής. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις πρώτες σημαντικές συμφωνίες και συζητούμε για νέες και μεγαλύτερες», σημείωσε ο πρωθυπουργός, δίνοντας ουσιαστικά το προβάδισμα στην κινεζική εταιρεία, η οποία έχει εκδηλώσει «ενδιαφέρον» και για την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δεν είναι τυχαίοι ότι οι δύο πρωθυπουργοί θα βρεθούν αμέσως μετά, στο Ικόνιο προκειμένου εγκαινιάσουν τη συνεργασία COSCO – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά προϊόντων της κινεζικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών Huawei στην Τσεχία. Θυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός, θα βρεθεί για τέταρτη φορά στις εγκαταστάσεις της Coscoαπό την ανάληψη της θητείας του, αφού έχει χαρακτηρίσει ως «πρότυπο» «επένδυσης», το εργασιακό κάτεργο του κινεζικού ομίλου.
Η κυβέρνηση της Κίνας, για λογαριασμό επιχειρηματικών ομίλων, έχει εκφράσει την πρόθεση της να αποκτήσει πέραν του ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, καθώς επίσης και το πλειοψηφικό πακέτο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (θα το επισκεφτούν το Σάββατο οι Σαμαράς – Κετσιάνγκ), λιμάνια σε μεγάλα αστικά κέντρα και νησιά της Ελλάδα.
Επίσης η κινεζική εταιρεία, «State GridInternational of China», έχει ήδη καταθέσει προσφορά για την εξαγορά του 66% των μετοχών του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), τον οποίο έχει βγάλει η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου στο σφυρί. Εντονο είναι το ενδιαφέρον των Κινέζων και για τον ΟΣΕ, αφού θέλουν να αποκτήσουν τον έλεγχο της μεταφορά των προϊόντων από τον Πειραιά στην υπόλοιπη Ελλάδα και από εκεί στην Ευρώπη.
Συμφωνίες δις ευρώ

Παράλληλα στα πλαίσια της επίσημης επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού θα υπογραφούν ανάμεσα σε επιχειρηματίες των δυο χωρών περίπου 20 εμπορικές συμφωνίες αξίας 5 με 6 δις ευρώ. Ανάμεσα στις συμφωνίες που θα υπογραφούν είναι αυτές της «China Development Bank» με την «Costamare» του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. Επίσης ενδιαφέρον έχει η συμφωνία που θα υπογράψει η εταιρεία «Lamda Development» (συμφερόντων Λάτση) με την κινεζική εταιρεία «Fosun» για την επένδυση στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού που έχει πλέον περάσει στα χέρια του επιχειρηματία Σπ. Λάτση. Μνημόνιο συνεργασίας για κοινές επενδύσεις στο τομέα της ενέργειας θα υπογράψουν η εταιρεία ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με την κινεζική «Sinohydro».

Ψηλά στη λίστα των συμφωνιών που αναμένεται να υπογραφούν, είναι και η επέκταση των δανείων που δίνουν κινέζικες τράπεζες σε Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να κατασκευάσουν πλοία στα μεγάλα ναυπηγεία της Σαγκάης. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, περίπου το 50% των εμπορευμάτων που εισάγει ή εξάγει η Κίνα διακινούνται από ελληνικά πλοία. Ως αντάλλαγμα το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο ναυπηγεί τα νέα του πλοία στην Κίνα, την ίδια στιγμή που η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος «λιμοκτονεί».

Οι κινέζικες επιχειρήσεις που ετοιμάζονται να αποβιβαστούν στην Ελλάδα, θα επιδιώξουν να αρπάξουν σε εξευτελιστικές τιμές τις υποδομές της χώρας και στη συνέχεια αξιοποιώντας τα πολύ φτηνά μεροκάματα, απόρροια των μνημονιακών νόμων και πολιτικών, να εκμεταλλευτούν την εργατική τάξη της χώρας προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους και τους στόχους τους για επέκταση στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτές τις συνθήκες τις προσφέρει σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα «μπίζνες» για το ντόπιο κεφάλαιο και πηγές χρηματοδότησης του. Τους εργαζομένους, η Κινεζική …απόβαση και η ανάπτυξη που πιθανά θα φέρει, δεν τους αφορούν, γιατί οι «πετσοκομμένοι» μισθοί και τα δικαιώματα του, θα είναι το «προσάναμα» για το ελληνοκινεζικό  «successstory»…

Διαφήμιση

tiniakos

Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άποστολή άρθρου μέσο Email