Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τρίβουν τα χέρια τους Fraport και Κοπελούζος

Αύξηση 8% σε σχέση με το 2015 παρουσίασε η επιβατική κίνηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας το πρώτο εξάμηνο..

Αύξηση 8% σε σχέση με το 2015 παρουσίασε η επιβατική κίνηση σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Σημαντική αύξηση υπήρξε κυρίως στους τουριστικούς προορισμούς και σε μια σειρά από περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην Γερμανική εταιρεία Fraport και τον συνεταίρο τους, επιχειρηματία Κοπελούζο.

Η κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd (συμφερόντων Κοπελούζου) από το Φθινόπωρο θα ελέγχει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και από ότι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία αναμένεται να κάνει «χρυσές δουλειές».

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, εκχώρησε στην κοινοπραξία τα αεροδρόμια «τιμώντας» την υπογραφή Σαμαρά – Βενιζέλου, έναντι τιμήματος 1,2 δις ευρώ.

Οι συμβάσεις παραχώρησης αφορούν στη λειτουργία, διαχείριση, ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας για 40 χρόνια συν δέκα χρόνια παράταση (αν οι δουλειές πάνε καλά για τους ιδιώτες).

Τα 14 αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Η κοινοπραξία Γερμανών – Κοπελούζου, όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία αγόρασε μαγαζί γωνία με σίγουρα κέρδη.

Κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2016 από τα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν 20,1 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση των αεροδρομίων το εξάμηνο του 2016, ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια έφθασε τις 189.008 (από τις οποίες 89.343 εσωτερικού και 99.665 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση 4,2% (+4,7% στις πτήσεις εσωτερικού και +3,8% στις πτήσεις εξωτερικού), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 181.352 πτήσεις.

Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το εξάμηνο του 2016 έφθασε τα 20.083.702 παρουσιάζοντας αύξηση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 όπου είχαν διακινηθεί 18.603.058 επιβάτες.

Μόνο για τα μήνα Ιούνιο, η αύξηση ήταν 3,3% στη συνολική επιβατική κίνηση (εσωτερικού- εξωτερικού). Ειδικότερα, διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 6,5 εκατομμύρια επιβάτες, η αύξηση συνολικά (+3,2% επιβάτες εσωτερικού και +3,3% επιβάτες εξωτερικού) έφτασε το +3,3%.

Ανάμεσα στα αεροδρόμια που καταγράφηκε η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση ήταν των Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης, και Κέρκυρας. Αεροδρόμια που από τον Σεπτέμβριο θα περάσουν στα χέρια των ιδιωτών. Αναλυτικότερα διακινήθηκαν:

Από το Ηράκλειο 969.308 επιβάτες

Από τη Ρόδο 733.530 επιβάτες

Από τη Θεσσαλονίκη 576.097 επιβάτες

Από την Κέρκυρα 445.125 επιβάτες.

Οι ιδιώτες λοιπόν έναντι ενός ευτελούς τιμήματος, έβαλαν στο χέρι 14 αεροδρόμια της χώρας από τα μετακινείται το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών που επισκέπτεται τη χώρα.

Τα εκατομμύρια των εσόδων των αεροδρομίων θα καταγράφονται πλέον στους ισολογισμούς των εταιριών στερώντας από τα κρατικά ταμεία ζεστό χρήμα. Όσο για το περιβόητο τίμημα του 1,2 δις ευρώ, αυτό θα δοθεί απευθείας στους δανειστές για τη …μείωση του χρέους.

Η παράδοση στρατηγικών υποδομών της χώρας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ήρθε να επιταχυνθεί μέσω του μνημονίου απογυμνώνοντας τη χώρα από σημαντικές και κερδοφόρες εγκαταστάσεις.

Για τη μελλοντική απώλεια των εσόδων στον κρατικό προϋπολογισμό από τη διαχείριση των αεροδρομίων, υπάρχει εξάλλου ο «κόφτης»… Αν ο λογαριασμός δεν βγαίνει μισθοί και συντάξεις μπαίνουν στο κρεβάτι του Προκρούστη. Όσο και για τους Γερμανούς και τον Κοπελούζο, τα κέρδη πρέπει να θεωρούνται κάτι παραπάνω από σίγουρα…

Σχετικά θέματα

Απόψεις