Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

66 άτομα στο αεροπλάνο της Egyptair – Σε εξέλιξη οι έρευνες

66 άτομα ταξίδευαν στο αεροσκάφος της Egyptair, το οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, νότια της Καρπάθου (στον εναέριο χώρο της..

66 άτομα ταξίδευαν στο αεροσκάφος της Egyptair, το οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, νότια της Καρπάθου (στον εναέριο χώρο της Αιγύπτου).  Δύο αντικείμενα πορτοκαλί χρώματος εντοπίσθηκαν σε απόσταση 200- 230 μιλίων νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του FIR της Αιγύπτου, σύμφωνα με πληροφορίες (ΑΠΕ -ΜΠΕ). 

Είχε απογειωθεί από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο. Σύμφωνα με την εταιρεία στο Airbus ταξίδευαν 56 επιβάτες (30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 Βρετανός, 1 Βέλγος, 1 από το Κουβέιτ, 1 Πορτογάλος, 1 Σαουδάραβας, 1 Σουδανός, 1 πολίτης του Τσαντ, 1 Αλγερινός, 1 Καναδός) και  και 10 μέλη πληρώματος.

Οι επιχειρήσεις έρευνας (Γαλλίας, Αιγύπτου, Ελλάδας) έχουν επικεντρωθεί στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Το αεροπλάνο χάθηκε και καταστράφηκε δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Γάλλος προέδρος, Φρ. Ολάντ. Όλα τα ενδεχόμενα (μηχανική βλάβη, αεροπειρατεία, ανθρώπινο λάθος, τρομοκρατική επίθεση κ.α) ερευνώνται σημείωσε ο Γάλλος πρόεδρος, όπως και ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός, Ισμαήλ Σερίφ.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Πάνος Καμμένος, είπε, μεταξύ άλλων, πως το αεροπλάνο έκανε στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά και το σήμα χάθηκε στα 10.000 πόδια.

To αεροσκάφος τύπου Airbus A320 της EgyptAir είχε παραδοθεί στην εταιρεία τέλος του 2003 και είχε 48.000 ώρες πτήσεις, σύμφωνα με την  ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας «η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

 Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά. Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.
 
Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους. Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου. Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».  

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις