Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τα βάσανα και οι καημοί των… Ελλήνων εφοπλιστών!

Πάρτε μαντήλι κι αρχίστε να κλαίτε. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ομιλία του Θ. Βενιάμη του προέδρου της..

Πάρτε μαντήλι κι αρχίστε να κλαίτε. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ομιλία του Θ. Βενιάμη του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κατά τη διάρκεια της έκθεσης των Ποσειδωνίων τις προάλλες, όπου αν κάποιος πάρει τοις μετρητοίς τα όσα είπε, το λιγότερο που έχει να κάνει είναι να συμπονέσει τους δύστυχους εφοπλιστές για τα δεινά που τους έχουν βρει. Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, ας δούμε μερικά από τα «σοβαρά προβλήματα» που αντιμετωπίζουν οι …εφοπλιστές όπως τα είπε ο πρόεδρός τους και την …ανάλγητη κυβέρνηση που αδυνατεί να συμμεριστεί τα ζητήματά τους. Πριν δούμε τι ακριβώς είπε ο κ. Βενιάμης, οι αναγνώστες μας θα πρέπει να γνωρίζουν το εξής: Κάθε αστική κυβέρνηση που πέρασε από τον τόπο αυτό, πριν ανακοινώσει το όνομα του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας, έπρεπε να πάρει την έγκριση των ελλήνων εφοπλιστών από το City του Λονδίνου. Είτε το πρόσωπο το επέλεγαν απευθείας οι εφοπλιστές, είτε πρότεινε η κυβέρνηση και περίμενε την θετική απάντησή τους για να ορκιστεί και να αναλάβει τα καθήκοντά του. Γι αυτό κι ο εκάστοτε υπουργός Ναυτιλίας, συνήθιζε να έχει την πιο …ευλύγιστη μέση από οποιονδήποτε συνάδελφό του στο υπουργικό συμβούλιο. Ας σταχυολογήσουμε τώρα μερικά από τα αποσπάσματα της ομιλίας του προέδρου των εφοπλιστών. Οσο πιο πλούσιος και ισχυρός τόσο περισσότερες οι φοροαπαλλαγές Αναφέρει ο κ. Βενιάμης: «Είναι λάθος και ορισμένοι πολιτικοί να καταθέτουν επερωτήσεις στη Βουλή και να αναφέρονται σε φοροελαφρύνσεις και φορολογικές παροχές προς τους εφοπλιστές, όταν εμείς έχουμε τον φόρο χωρητικότητας τον οποίο έχουν κατοχυρώσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το έχουν πάρει οι περισσότερες και μη ευρωπαϊκές που ασχολούνται με τη ναυτιλία». Παρατήρηση πρώτη: Οι «λάθος» πολιτικοί στους οποίους αναφέρεται ο Θ. Βενιάμης είναι κυρίως οι βουλευτές του ΚΚΕ. Αυτοί είναι συνήθως που κάνουν αυτές τις «κακότροπες» και γεμάτες «εμπάθεια» επερωτήσεις που ενοχλούν τον …κόσμο των εφοπλιστών και την …αισθητική τους. Παρατήρηση δεύτερη: Υπάρχει ένας νόμος, ο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κλπ.», που στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά …60 φοροαπαλλαγές (!) για τους εφοπλιστές. Ο φόρος (τρόπος του λέγειν) που καλούνται κάθε φορά να καταβάλλουν το χρόνο έχει σχέση με την χωρητικότητα του πλοίου. Αν για παράδειγμα ένας εφοπλιστής διαθέτει πλοίο 20.000 κόρων, ηλικίας έως 4 χρόνων, τότε ο «φόρος» που θα πληρώσει είναι της τάξης των 5.300 δολαρίων! Αλλωστε, ο νόμος (άρθρο 2) είναι σαφής: «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος (σ.σ.: τα 5.300 δολάρια δηλαδή) εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ’ όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων»! Μια παλιά φορολογική δήλωση …11.000 δραχμών Όπερ μεθερμηνευόμενων, είτε 1 εκατομμύριο κέρδη έχει από αυτό το πλοίο, είτε 100 εκ. κέρδη, αυτός 5.300 δολάρια θα πληρώσει, κι αν τα πληρώσει. Αλλά κι αυτό ελέγχεται. Γιατί με άλλες διατάξεις (άρθρα 7, 8, 9 κλπ.), ακόμα και το παραπάνω «συμβολικό» ποσό, υπό κάποιες πολύ …συχνές προϋποθέσεις, είτε μειώνεται …στο μισό είτε εξαλείφεται πλήρως! Θυμηθείτε ότι κάποτε ο Σταύρος Νιάρχος, αυτός ο «μύθος» του εφοπλισμού, εμφάνισε φορολογική δήλωση 11.000 δραχμών!!! Το θράσος και η αναίδειά τους δεν περιγράφεται: Οι άνθρωποι αυτοί απαλλάσσονται μέχρι και από φόρο κληρονομιάς (!), αφού, σύμφωνα με το άρθρο 29, οι εφοπλιστές έχουν επιτύχει την «απαλλαγήν εκ του φόρου κληρονομιών επί πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπώς ή αλλοδαπών εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων, καλύπτουσαι εφεξής άπαντα τα άνω των 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητος πλοία»! Επιπρόσθετα, απαλλάσσονται από τα κέρδη αν πουλήσουν ένα πλοίο, απαλλάσσονται από τα έσοδα αν εισπράξουν ασφαλιστική αποζημίωση για ένα πλοίο, απαλλάσσονται από τα κέρδη των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων, απαλλάσσονται ακόμα και από τα παράβολα για τα έγγραφα με τα οποία διανέμουν τα κέρδη τους, κ.α.. Εφοπλιστές: Μην τολμήσετε να φορολογήσετε ούτε τα ζαρζαβατικά – ειδάλλως θα κατεβάσουμε την ελληνική σημαία Τα …ωραία βέβαια δεν σταματούν εδώ: Ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε επίσης, ότι όταν κάποια στιγμή ρώτησε κάποιον πολιτικό στη Βουλή να του κατονομάσει συγκεκριμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, του είπε ότι τα τρόφιμα και τα υλικά που μπαίνουν στα πλοία είναι αφορολόγητα. «Αν αυτό θεωρείται φορολογική ελάφρυνση, ας το καταργήσουν» πρόσθεσε και συνέχισε: «Αλλά αυτό που θα γίνει είναι να ζημιωθεί η ελληνική σημαία, καθώς πολλοί από τους πλοιοκτήτες θα μεταφέρουν άμεσα τα πλοία σε σημαία της Μάλτας ή της Κύπρου ή άλλης ευρωπαϊκής χώρας». Σημείωση πρώτη: Παρακαλούμε τον κ Βενιάμη να κατονομάσει τον εν λόγω πολιτικό ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τον μνημονεύουμε ως πρότυπο «καταρτισμένου» επί των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών και προπάντων «αιχμηρού» συνομιλητή των τελευταίων. Σημείωση δεύτερη: Η αλήθεια είναι πως δεν είχε περάσει από το μυαλό μας ότι τα τρόφιμα και τα υλικά που μπαίνουν στα πλοία θα μπορούσαν να είναι εντελώς αφορολόγητα. Κι εμείς από την πλευρά μας …εντελώς αφελείς, γιατί πιστεύαμε πως αφού λ.χ. τον καφέ τον πληρώνουμε «βαπορίσιο», βγάζαμε οι …ανόητοι το συμπέρασμα ότι το κράτος θα πρέπει να τους έχει ταράξει στη φορολογία… Σημείωση τρίτη: Η άνεση και ο κυνικός τρόπος με τον οποίον εκτοξεύουν απειλές κι εκβιαστικά διλήμματα κάθε φορά είναι χαρακτηριστικό της τάξης τους και της κουλτούρας τους. Οι κατά τα άλλα «πατριώτες» εφοπλιστές και «εθνικοί ευεργέτες» μόλις νιώσουν την παραμικρή ενόχληση δεν διστάζουν να απειλήσουν ευθέως με …υποστολή της ελληνικής σημαίας κι έπαρση οποιασδήποτε άλλης, πάντα όμως με …πατριωτικό τρόπο. «Οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει την τόλμη των εφοπλιστών για να κάνουν επισκευές στην Ελλάδα» Απαντώντας σε ερώτηση αν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία είπε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο, ότι οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές». Επισήμανση πρώτη: Η μετάφραση της παραπάνω δήλωσης είναι απλή. Όλα αυτά τα χρόνια δεν κατάφεραν χάρη στη σθεναρή αντίσταση των ταξικών συνδικάτων και των εργαζομένων να ρίξουν τα μεροκάματα στα τάρταρα. Αλλωστε την απάντηση την δίνει ο ίδιος ο κ. Βενιάμης ο οποίος χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια την ώρα και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ. Επισήμανση δεύτερη: Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που όταν απολύουν κόσμο και μειώνουν τα μεροκάματα γιατί όπως λένε δεν βγαίνουν έχουν τη δυνατότητα – και το κάνουν – για να …απαλύνουν τη «στενοχώρια» τους να παραγγέλνουν κότερα αξιάς δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ… Υ.Γ. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες δεν έχουν δώσει ακόμη ούτε ένα ευρώ από την έκτακτη εισφορά ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αποτελεί νόμο του κράτους…  

Απόψεις