Έντεκα οι νεκροί στο «Norman Atlantic». Κομφούζιο για τον αριθμό των επιβατών…

Σοβαρά ερωτήματα από τα ναυτεργατικά σωματεία

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ Κοινωνία • 29 Δεκεμβρίου 2014

Στους 11 ανήλθε ο αριθμός των νεκρών στο Norman Atlantic, σύμφωνα με την ιταλική Ακτοφυλακή. Συγκεκριμένα, οι ιταλικές Αρχές αναφέρουν ότι εντοπίστηκε η σορός μίας γυναίκας.

Δύο είναι οι Έλληνες που έχουν χάσει τη ζωή τους. Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, 201 είναι οι έλληνες διασωθέντες, ενώ συνεχίζεται η διασταύρωση των ονομάτων.

Ο δεύτερος Έλληνας νεκρός είναι ο Κωνσταντίνος Κουφόπουλος, 57 ετών από την Ημαθία. Η σορός του βρίσκεται σε νοσοκομείο στο Μπάρι.

Δηλώσεις Βαρβιτσιώτη 

Στους 201 ανέρχονται οι διασωθέντες Έλληνες του Norman Atlantic, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας. Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε ότι συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, τόσο στον ελληνικό χώρο, όσο και σε μέρος της Αλβανίας, μετά την σύμφωνη γνώμη των αλβανικών αρχών. Στόχος της Πολιτείας είναι να ταυτοποιηθούν όλοι οι έλληνες επιβαίνοντες και να γυρίσουν με ασφάλεια στα σπίτια τους, πρόσθεσε ο κ. Βαρβιτσιώτης. «Αγωνιούμε να ταυτοποιήσουμε τους υπόλοιπους Έλληνες που δεν έχουν ταυτοποιηθεί» δήλωσε και πρόσθεσε ότι θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Πρόσθεσε ότι από την ελληνική πλευρά δεν δίνονται στοιχεία για αγνοούμενους άλλων εθνικοτήτων. Η ελληνική κυβέρνηση, δήλωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, έχει τη διάθεση να χυθεί άπλετο φως για τα αίτια που οδήγησαν στο ναυάγιο και είπε ότι ξεκινήσει η συγκέντρωση πληροφοριών, ανεξαρτήτως αυτών που συγκεντρώνουν οι ιταλικές Αρχές. «Ζήτησα από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου να ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση» είπε.

 

Πηγή: in.gr

 

Καταγγελίες και ερωτήματα

Σοβαρά ζητήματα που αφορούν στον έλεγχο της αξιπολοϊας όχι μόνο του συγκεκριμένου πλοίου, αλλά και γενικότερα, θέτουν με ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ενωση κατωτέρων πληρωμάτων Μηχανής «Στέφενσον», Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων και Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών- Ναυαγοσωστικών.

Ερωτήματα δημιουργεί το έγγραφο του Κέντρου Επιθεώρησης Πλοίων στην Πάτρα μετά από έλεγχο που έγινε στο «Norman Atlantic», έγγραφο το οποίο φέρει ημερομηνία σύνταξης 19 Δεκεμβρίου.  
 
Στο έγγραφο υπάρχουν επισημάνσεις για:
 
– Τα σωστικά μέσα
– Τα σχέδια εκκένωσης
– Τα φώτα ανάγκης
– Την στεγανότητα στις πόρτες 

 

Η ανακοίνωση των Ναυτεργατικών Σωματείων

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών, δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.α. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.

Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014,στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με Ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONE SRL», έχει ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ, τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

  • Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης , αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή ;

  • Δεύτερο , με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων , γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού ;

  • Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκεί και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

  • Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα , που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα “EQUASIS” (www.,equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».

Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC» , ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων, για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση , οι ευθύνες είναι μεγάλες.

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email