Η αναθεώρηση της… Κλαυθμώνος

ΙΣΑΑΚ ΣΟΥΣΗΣ ΙΣΑΑΚ ΣΟΥΣΗΣ Πολιτισμός • 9 Οκτωβρίου 2016

Προσπαθώ να αντιληφθώ αν το κλίμα σε παλιότερες ελληνικές τραγωδίες είχε τα ανάλογα γκροτέσκα στοιχεία παρωδίας που έχει η σημερινή κατάσταση, κι αν αυτό που μέσα από τις σοβαρές μελέτες παρουσιάζεται τόσο βλοσυρά και μονοδιάστατα τραγικό διαποτιζόταν από άφθονα κωμικά στοιχεία ταυτόχρονα. Και σκέπτομαι ότι μάλλον αυτό θα συνέβαινε. Μεγάλωσα σε μια γενιά που η σοβαροφάνεια και ο αυταρχισμός των ανθρώπων μπορούσε να ξεγελάσει τους αγνούς και να μην αντιληφθούνε πόσο διάτρητα, σχετικά και ανυπόστατα είναι τα ιδεολογήματα, μιας και επινοούνται για να δώσουν κυρίως μια επίφαση λογικής στα ανθρώπινα πάθη και αδιέξοδα. Και δεν αναφέρομαι στις χαρισματικές εν τέλει εξαιρέσεις, με το χάρισμα να διαφέρουν τόσο ή να έχουν ενσωματώσει τον σκοπό τους τόσο, που να μην αντιλαμβάνονται την διαφορά τους από τους άλλους, ή να μην τους επηρεάζει. 
Τέλος πάντων. Ακούω και διαβάζω ότι ο αγαπημένος Γιώργος Κιμούλης συμπεριλαμβάνεται σε αυτούς που θα επιληφθούν την αναθεώρηση του Συντάγματος, το οποίο η διαίσθησή μου μου λέει ότι θα καταλήξει… Κλαυθμώνος. Xωρίς να αμφισβητώ την βαθιά παιδεία και σχετική με το θέμα κατάρτιση του κ. Κιμούλη, λόγω της σφοδρής σοβαρότητας των συγκυριών πιστεύω ότι αυτός ο ρόλος έπρεπε να ανατεθεί σε έναν πιο μπριλάντε, πιο τσαπερδόνη μάστορα όπως ο κ. Φασουλής π,χ

N
α μην το γρουσουζεύουμε όμως, εγώ θα ήθελα να ευχηθώ σε όλο το magic team του project «Αναθεώρηση του Συντάγματο»  και ειδικά στον κ. Κιμούλη, που με τίμησε το καλοκαίρι με την πρόσκλησή του να γράψω στίχους για τον Αριστοφανικό Πλούτο, να αντιπροσωπεύσουν, όπως είμαι βέβαιος ότι θα κάνουν, την ισχυρή λαϊκή βούληση, όπως εκφράζεται επί των ημερών  μας, γράφοντας μια ακόμα ένδοξη σελίδα. Μάλιστα θα συνοδεύσω στιχουργικά την ευχή μου, παραθέτοντας ολόκληρο ένα χορικό που στην παράσταση ακούστηκε το μισό, λόγω του ότι είχαμε- όχι ακριβώς- μια ιδεολογική διαφωνία με τον αγαπημένο κ. Κιμούλη, μια διαφωνία πάνω στην κοινωνική πραγματικότητα θα το έλεγα. Νομίζω ότι είναι ένα χορικό που μπορεί να εμπνεύσει συνταγματολόγους. Δείτε το και σεις…

Πλούσιοι πλην τίμιοι ( το ιερό όργιο )

Mόνο με πλούτο αποκτάμε αρετές
για αυτό η αφρόκρεμα γνωρίζει όλα τα βίτσια
κι εσύ αν έχεις θλιβερές αναστολές
μη μου τις λες και μου τρομάζεις τα κορίτσια
Απ΄το λουρί όταν πετάμε στο κλαρί
και στην κορφή άμα βρεθούμε από τον πάτο
κοίτα πως γίνεται η φωλιά μας καθαρή
τότε μιλάμε με το στόμα μας γεμάτο
Μα αν είσαι φίλε όλο γιατί και απορείς
και με το δίκιο παραμάσχαλα πηγαίνεις
στον τρίτο κόσμο άμα πεθαίνουν δεν μπορείς
κι ο διπλανός σου αν δεν την βγάζει αρρωσταίνεις
      

 Χορός:  Είσαι νινί ακόμα, είσαι νινί ακόμα
  και ήλιου πρόσωπο θα δεις

 μόνο αν μπεις  σε κόμμα  ( δις)

Πλούτος σημαίνει να σου φεύγει ο βραχνάς
να βγαίνουν όλα τα κρυφά σου τα ταλέντα
να σαι μαζί και  Χατδιδάκις και σκυλάς
και να διαγράφεις μυστικά και ντοκουμέντα
Να σε καλύπτει όλος ο μηχανισμός
γιατί εσύ είσαι που κουρδίζεις το ρολόι
να μην κουράζεσαι αν θα γίνεις πιστευτός
στα υπουργεία να χεις όλο σου το σόι
Μα αν είσαι φίλε Άννα Ψαρούκλα  εκ γενετής
και θες απέναντι να πας με τη γιαγιάκα
αν δεν σε πούν φιντάνι της Χρυσής Αυγής  
σε λένε όλοι από μέσα τους μαλάκα

 Είσαι νινί ρε Θύμιο, είσαι νινί ρε Θύμιο
που ψάχνεις τρόπο για να ζεις

και πλούσιο και τίμιο 

Το κυριότερο στον πλούτο που θα βρεις
αυθεντικιά και ειλικρινιά αλληλεγγύη
τους βουλευτές μας για παράδειγμα να δεις
κι ενδιαμέσως ότι ο κύκλος περικλείει
από τους βιομήχανους μέχρι δικαστικούς
ως τους πονόψυχους τους εργατοπατέρες
και μην τους βλέπεις που αγριεύουν αυτουνούς
ψυχούλες γίνονται όταν θα μπουν οι βέρες.

 Χορός :

Δεν  θέλω  εγώ τον Παναμά ,  άλα
κι η Κόρινθος μου φτάνει
δυο , τρία εκεί αυθαίρετα,
να βρίσκονται
και δυό πλαστά πτυχία
Εγώ με τον ιδρώτα μου
να τρώει και η κότα μου ,
και όλοι ίσοι νάμαστε,
 να είμαστε
και ίδιοι μα τον Δία.

Δώσε μου τόπο να σταθώ
που είπε ένας μεγάλος
Κι ύστερα τον ξεπούλησε
ξεπούλησε
και τώρα να
Και τώρα να
ταν κι΄άλλος

Όλα τα αγόρια θα ναι  ακοίμητοι γαμπροί
ψηλά οι φαλοί, στις ιερές μας παρελάσεις
όλοι μπαισέξουαλ, τραβέλια , όποιος μπορεί
και όχι μονάχα στους παπάδες διασκεδάσεις
Και τα κορίτσια με ανάλογη αγωγή
κάτι Σπαρτιάτισσες που αν  σε βάλουν κάτω
έχουνε άποψη και στάση καθαρή
και δεν μιλάνε με το στόμα τους γεμάτο
Κι όχι να φέρνουμε απ΄το Βέλγιο κολλητούς
σιγά μην και μας επιστρέψουν τα Βελγίνεια
εμείς τα δώσαμε τα φώτα στους στραβούς
Διόνυσο και Απόλλωνα, σκηνή και παρασκήνια

Χορός:

 Είσαι νινί ακόμα , είσαι νινί ακόμα
κι όμως τα λες από νινί όπως τα λέει το κόμμα
Να αγιάσει αυτό το στόμα, να αγιάσει αυτό το στόμα
νινί για να τρολάρουμε φτιάξε κι εσύ ένα κόμμα.

Ο χορός  από νεαρούς άνεργους και ο Πέτρος Φιλιππίδης απολαυστικός Καρύων ( νεόπλουτος δούλος) στο χορικό 
Πλούσιοι πλην τίμιοι. Από τον Πλούτο σε σκηνοθεσία Γ. Κιμούλη, με τους Γιάννη Μπέζο, Πέτρο Φιλλιπίδη και Γιώργο Κιμούλη

Ετικέττες: , ,

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email