Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Η πατριάρχισσα της περφόρμανς Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Αθήνα

Έφεξε πάλι για τους άνεργους της Αθήνας. Το μουσείο Μπενάκη θα είναι ανοιχτό, με ελεύθερη είσοδο, κάθε μέρα, προκειμένου να..

Έφεξε πάλι για τους άνεργους της Αθήνας. Το μουσείο Μπενάκη θα είναι ανοιχτό, με ελεύθερη είσοδο, κάθε μέρα, προκειμένου να μπορούν να περιηγηθούν σε όλους τους χώρους του και να παρακολουθήσουν το πρότζεκτ της Αμπράμοβιτς, με Έλληνες καλλιτέχνες, ή και να συμμετέχουν και οι ίδιοι, ” βιώνοντας” όπως γράφουν τα σχετικά καλλιτεχνικά ρεπορτάζ, τη φημισμένη μέθοδο της Αμπράμοβιτς. Το αν η μέθοδος θα είναι εξίσου επιδραστική σε όσους παίρνουν αντιβίωση αυτή την εποχή δεν συζητήθηκε…

Εν τούτοις, επειδή τίποτα δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται, οι επισκέπτες μπορούν με προσωπικό τους ρίσκο να εκμεταλλευθούν την ελεύθερη είσοδο στο Μπενάκη. Όμως, αφενός θα πρέπει να υποβληθούν σε υπέρμετρες θυσίες, όπως το να αφήσουν σε ένα ντουλαπάκι το κινητό τους και άλλα τους προσωπικά αντικείμενα ( μασέλες, μαγκούρες , ακουστικά βαρηκοΐας, σκουλαρίκια άνω των διακοσίων γραμμαρίων, το βιβλιάριο του ΕΟΠΥΥ και άλλα). Αφετέρου, δεν είναι εκατό τοις εκατό επιστημονικά εξακριβωμένο, ότι η μέθοδος της Αμπράμοβιτς θα έχει αποτελέσματα στην περίπτωσή τους, οπότε το όλον ξεσήκωμα θα αποβεί Μπενάκη και Βγαινάκη.

Η μέθοδος, παρόλα αυτά, είναι άκρως ριζοσπαστική και συνίσταται στο να αφεθούν οι εθελοντές, όντας αυτοκυριαρχούμενοι στα όρια της παθητικότητάς τους- κάτι σαν το Fight club, χωρίς ξυλίκι (αν και θεωρητικά τίποτα δεν αποκλείεται)- προκειμένου να αυτοσυγκεντρωθούν και να ενδοσκοπηθούν σε μουσειακούς χώρους αφού στο σπίτι τους δεν παλουκώνονται.

Θα κοιτάζονται με τις ώρες, μπορεί να στέκονται επίσης στο ένα πόδι με τις ώρες, και οι πιο προχωρημένοι ενδέχεται να μένουν και κρεμασμένοι ανάποδα, αλλά η έμφαση δίνεται στο με τις ώρες.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι άλλαξε η όρασή τους, μετά από αυτή την εμπειρία, χωρίς να διευκρινίζουν αν ελαττώθηκε η πρεσβυωπία τους, ή αν αυξήθηκε ο αστιγματισμός τους. Άλλοι πήραν τα όρη και τα βουνά, αφού έτσι κι αλλιώς ήταν άνεργοι . Βέβαια, δεν είναι λίγοι οι νοσταλγοί των πιο ισχυρών μεθόδων που αποπειράθηκε να θέσει σε εφαρμογή η Αμπράμοβιτς στο πρωτοποριακό παρελθόν της. Τότε που σε θεατές της περφόρμανς της προσφερόταν ακόμα και γεμάτο πιστόλι. Τότε, λένε οι απογοητευμένοι ιδαλγοί μάλιστα, μπορούσες να σκοτώσεις και άνθρωπο σε μια περφόρμανς της Μαρίνας και ήταν άκρως… εξάιτινγκ.

Τώρα, κακά τα ψέματα λένε ορισμένοι μνησίκακοι, τώρα που θα χρειαζόταν μια ακόμα πιο ριζική μέθοδος για να τους ξαφνιάσει, σκοτώνεις μόνο την ώρα σου σε αυτές τις σοφτ πρωτοπορίες.

Οι φίλοι της Αμπράμοβιτς παρόλα αυτά θα σπεύσουν. Στο tube, λοιπόν, παρακολουθούμε την κατακλείδα από πρόσφατο καλλιτεχνικό επίτευγμα της περφορμανσίστριας.

[iframe id=”https://www.youtube.com/embed/OS0Tg0IjCp4″]

Θυμάστε όλοι, υποθέτω- γιατί κάποιοι κακόβουλοι συνδέουν και λίγο τις περφόρμανσις με το αλτσχάιμερ- την καταπληκτική παράσταση που έδωσε το Μαρινάκι, με το να κάθεται με τις ώρες και να υποδέχεται ακίνητη, ακούνητη (και ότι άλλο σε α στερητικό σε όλη του τη σωματικότητα) τους επισκέπτες, που καθόντουσαν απεναντί της, προκειμένου να φωτιστούν, να ξεσπάσουν, να αναλυθούν σε δάκρυα, να αυτοαποδομηθούν και ότι κάνει η μεγάλη τέχνη στον καθέναν γουέι τινά .

Θυμάστε βεβαίως όλοι ότι, όλως τυχαία, εκεί συναντήθηκε, μετά από χρόνια, με τον παλιό της εραστή και συνπερφορμιστή, τον Ουλάι, αυτόν ντε που είχαν περπατήσει από αντίθετες κατευθύνσεις το Σινικό τείχος προ εικοσαετίας, για να συναντηθούν στη μέση του και να… χωρίσουν.

Έ, αφού ξανασυναντήθηκαν λοιπόν τυχαία σε αυτή την περφόρμανς, που η Μαρίνα κάθισε τόσες ώρες, όσες έκανε να περπατήσει το μισό σινικό τείχος, γιατί της βγήκε όλη η κούραση μαζεμένη, να το χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους και να το δάκρυ κορόμηλο, παγκοσμίως διαδικτυακά, από το βιντεογραφημένο αυθόρμητο περιστατικό.

Πλην όμως, ότι τελειώνει με πόνο, εν προκειμένω ο περφορμανσόδης αυτός δεσμός, της Μαρίνας με τον Ουλάι , σηκώνει και παραπάνω πόνο και μετά τον εξυψωτικό αυτό ανιδιοτελή χωρισμό, που έκανε τον Δυτικό κόσμο να σπαράξει από εξωλεκτικό ρομαντισμό, ο Ουλάι άρχισε να διεκδικεί από την Μαρίνα την πατρότητα ιδεών, αφού παιδιά σκυλιά δεν είχαν ( δεν χρειάστηκαν στις περφόρμανσις ) και κοντά στην πατρότητα και μερικά ευτελή ποσά από την ανιδιοτελή κοινή προσφορά τους στην πνευματική ανύψωση των καλλιτεχνικών saw business ( εδώ αναγκαστικά χρησιμοποίησα λατινικούς χαρακτήρες για να φανεί το λογοπαίγνιο).

Oμως αυτά είναι παρασκηνιακά και δεν μειώνουν καθόλου την σημασία του έργου του καλλιτέχνη που απεξαρτάται από τον ίδιο όπως λέμε, ακόμα κι όταν το έργο του είναι το σώμα του, οι σέλφι που έχει τραβήξει, οι δεσμοί του, η ζωή του όλη βιντεογραφημένη, γιατί σημασία έχει αυτό που παρουσιάζεται στη σκηνή και φυσικά όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή και μια περφόρμανς.

 

Η παρουσίαση της Μεθόδου Αμπράμοβιτς θα γίνει μέσω ενός εκτενούς προγράμματος περφόρμανς και άλλων παράλληλων εκδηλώσεων στο πλαίσιο του πρότζεκτ των οργανισμών ΝΕΟΝ-ΜΑΙ με τον τίτλο «As One» από τις 10/3-24/4 στο Μουσείο Μπενάκη-Κτίριο Πειραιώς (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Ταύρος ). Η είσοδος είναι ελεύθερη και επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών. Το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί σε όλους τους χώρους του μουσείου. Για το σκοπό αυτό, το ωράριο λειτουργίας διευρύνεται ως εξής: Τρίτη – Τετάρτη – Πέμπτη – Σάββατο: 12 μ.μ. – 8μ.μ., Παρασκευή: 12 μ.μ. – 10 μ.μ., Κυριακή: 10 μ.μ. – 6 μ.μ. (Δευτέρα κλειστά ). Περισσότερες πληροφορίες: 2130187700, neon.org.gr

Απόψεις